Vilkår
Generelle betingelser
Kurspåmeldingen er bindene. Avbestilling eller endring av påmelding må skje innen 14 dager før kursstart. Avbestilling eller endring etter den tid kun ved legeerklæring.
Vi forbeholder oss retten til å kunne kansellere kurset dersom det ikke er tilstrekkelig antall påmeldte deltakere eller av andre årsaker som er utenfor vår kontroll. I så fall vil vi selvsagt ta kontakt tidligst mulig for å tilby nytt kurstidspunkt, eventuelt refusjon av kursavgift.
Betalingsforpliktelser
Faktura utsendes opptil 30 dager før kursstart med 14 dagers betalingsfrist. Dersom faktura ikke er betalt ved forfall, påløper forsinkelsesrente i henhold til lov om renter ved forsinket betaling samt purregebyr og omkostninger etter inkassolovgivningen.
Ved påmelding senere enn 30 dager før kursstart vil det være samme betalingsfrist, men faktura må være betalt innen kursoppstart. Manglende betaling innen kursoppstart vil medføre at en ikke får delta på kurset.
Påmelding med NLF/MEF-medlemskap eller som avtalekunde, som ikke medfører riktighet, vil medføre fakturering av full pris.
Forsikringer
Den enkelte kursdeltaker plikter selv å sørge for at nødvendige forsikringer forefinnes før gjennomføringen av kurset starter. Dette gjelder yrkesskadeforsikring og eventuelt kursdeltagers eget kjøretøy som benyttes i utdanningen har nødvendige forsikringer. Transportkompetanse Haugesund AS påtar seg ikke noen form for forsikring av den enkelte kursdeltaker.